Harry Potter - Gra
Ojciec Dyrektor
Zaklęcia poziom I
FLIPENDO - zaklęcie powodujące przesunięcie lub odpychanie przedmiotów i potworów , oczywiście nie za dużych ;]
EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające .
FLAGRATE - zaklęcie powodujące zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona użyła tego zaklęcia w V tomie żeby zaznaczyć drzwi w Departamencie Tajemnic .
EVANESCO - pod wpływem tego zaklęcia znikają mniejsze przedmioty i eliksiry .
CITO ASTEFERRE - szybko przenosimy się w niezbyt odległe miejsce , coś jak teleportacja tylko na dużo mniejszą odległość
COOLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi, Hermiona i Harry użyli je kilkakrotnie, kiedy uciekali wraz z innymi przed śmierciożercami w Departamencie Tajemnic . Nie działa na zaklęcie DISSENDIUM.
DENSAUGEO - zaklęcie, które powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.Może przeszkodzić w wypowiedzeniu formułki zaklęcia , ale jest to raczej zaklęcie które ma być "dowcipne".
ALOHOMORA - zaklęcie otwierające zamki drzwi, okien, kufrów, itp.
ANAPNEO- zaklęcie ratujące osobę przed zakrztuszeniem się, np. jedzeniem .
IGNIS - z naszej różdżki wylatuje kula ognia.Może ona poparzyć i zapalić szatę , nie może jednak zabić gdyż jej siła jest zbyt mała.
CHŁOSZCZYŚĆ - zaklęcie, które czyści różne przedmioty , albo nie umyte zęby ;P
Zaklęcia poziom II
FURNUNCULUS - to zaklęcie powoduje że z naszej różdżki wylatuje strumień ognia który może dotkliwie zranić przeciwnika.
GLACIUS - zdzięki temu zaklęciu, można zmienić wodę w lód oraz gasić pożary czyli po prostu z różdżki wylatuje nam strumień wody o wysokim ciśnieniu.
ENGORGIO - zaklęcie powiększające .
FERULA - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek.
DRĘTWOTA - zaklęcie wywołujące drętwotę ciała.
APARECJUM - zaklęcie, ktore powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne np. ludzi zaczarowanych zaklęciem DISILLUSION.
CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, które , dobrze wycelowane oślepia przeciwnika.
DIFFINDO - zaklęcie, które przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia.
DOMINOR - zaklęcie dzięki któremu możemy panować w pewnym stopniu nad zwierzętami. Mogą okazać się pomocne by np. odwrócić uwagę przeciwnika. Działa 3 rundy
ACCIO- zaklęcie przywołujące wybraną rzecz . Wypowiadamy zaklęcie a następnie nazwę przedmiotu który chcemy przyzwać.
CONFUNDUS - zaklęcie omamienia, człowiek, który jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie .
Zaklęcia poziom III
FERAVERTO - zaklęcie transmutujące. Wskazujemy na dany przedmiot i wypowiadamy zaklęcie po czym nazwę tego w co ma się dany przedmiot zmienić.
ENERVATE - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do Drętwoty.
DISSENDIUM - zaklęcie powodujące otwieranie np. przejścia do Hogsmeade w garbie jednookiej czarownicy . Zaklęcie skuteczniejsze od
ALOHOMORA.
EPISKEY - formuła zaklęcia leczącego, np. złamania jakiejś części ciała. Tonks doprowadziła tym zaklęciem do porządku nos Harry'ego po tym, jak kopnął go w twarz Draco Malfoy .
Zaklęcia poziom IV
DISILLUSION - zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona.
VIOLATUM CORDIS - zaklęcie dzięki któremu szyje przeciwnika ściska niewidzialna ręka , po paru chwilach brak już mu powietrza i umiera.
Zaklęcia poziom V
AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające, zakazana klątwa zabijająca od razu. Za użycie tej klątwy możemy zostać zesłani do Azkabanu.
CRUCIO - zaklęcie zadające ból, podobny jak przy torturowaniu . Jeśli użyjemy tego zaklęcia przeciwko innej osobie możemy skończyć w Azkabanie. Osoba na której została użyta ta klątwa nie może się ruszać przez 2 rundy.
EXPECTO PATRONUM - zaklęcie zwane Patronusem, na dźwięk którego pojawia się Patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorów. Każdy sam ustala jaką postać będzie miał jego patronus i nie może tego zmienić , oraz nie mogą istnieć dwa takie same patronusy.
HOMO FERAVERTO - zaklęcie transmutujące , lecz nie przedmiotów tylko ludzi w inną daną żywą istotę.
FINITE INCANTATEM - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć czy przekleństw.
ACCERSITUM - zaklęcie przywołujące zwierzę .
.
IMMOBILlUS - zaklęcie unieruchamiające.Działa 2 rundy.
IMPENDIMENTO - zaklęcie spowalniające działanie lub po prostu spowalnia cel.Działa 2 rundy.
IMPERIO - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą.Działa 3 rundy.
IMPERVIUS - zaklęcie odpychające wodę.
INCANCERUS - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika. Tym sposobem profesor Umbridge związała centaura Zakałę w Zakazanym Lesie .
INCENDIO - zaklęcie powodujące, że we wskazanym miejscu tworzy się ognisko.
LEGILIMENS- zaklęcie, które umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie o czym dana osoba teraz myśli.
LEVICORPUS - jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi, zaklęcie niewerbalne, powodujące lewitację w powietrzu, niestety głową w dół .Wymaga umiejętności "zaklęcia niewerbalne".
LIBERACORPUS - przeciwzaklęcie do czaru "Levicorpus".
LOCOMOTOR - zaklęcie powodujace przemieszczenie, lewitację przedmiotu i możliwość sterowania nim za pomocą różdżki. Działanie podobne do Mobiliarbus.
LOCOMOTOR MORTIS - zaklęcie zwierające nogi.Działa jedną rundę .
LUMOS - zaklęcie, które powoduje, że zapala się światełko na końcu różdżki i oświetla pomieszczenie (blask).
MOBILICORPUS - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby niewidzialne sznurki pociągały za przeguby, szyję i kolana.
MORSMORDRE - wywołuje Mroczny Znak dzięki czemu pojawiają się przy tym który go wyczarował śmierciożercy , oraz czasami także pracownicy ministerstwa.
MUFFLIATO - zaklęcie, które wypełniało uszy stojących w pobliżu osób niezidentyfikowanym brzęczeniem tak, że można było prowadzić w klasie długie rozmowy bez obawy, że zostanie się podsłuchanym .Działa 3 rundy.
NOX - gasi światło na końcu różdżki, przeciwzaklęcie do Lumos ("anty blask").
OBLITERATION - to zaklęcie zaciera ślady na ziemi.
OBLIVIATE - zaklęcie zapomnienia, które powoduje zanik lub modyfikację pamięci, użyte przez Lockhart'a spowodowało eksplodowanie złamanej różdżki Rona z siłą małej bomby. Nie można użyć przeciwko innym graczą.
PETRIFICUS TOTALUS - zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała, powoduje petryfikację czyli paraliż całego ciała (totalna petryfikacja).Działa 2 rundy.
PROTEGO - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej,słabsze która odbija zaklęcia .
QUIETUS - przeciwzaklęcie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie siły głosu do normalnego poziomu.
REDUCIO - zaklęcie pomniejszające. Zwykły uczeń może najwyżej zmniejszyć jakiś przedmiot , a potężny mag nawet człowieka.
REDUCTO - zaklęcie redukujące.Nie działa na żywe istoty.
RELASHIO - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem, co stało się w jeziorze.
REPARO - zaklęcie służące do naprawiania, na przykład rozbitej szyby.
RICTUSEMPRA - zaklęcie wyzwalające z różdżki potężny snop żółtego światła, który godzi w przeciwnika z ogromna siłą.
RIDDIKULUS - zaklęcie niszczące bogina.
SECTUMSEMPRA - złowrogie zaklęcie wymyślone przez Księcia Półkrwi, które spowodowało, że z twarzy i piersi Malfoy'a trysła krew, jakby ktoś ciął go na odlew niewidzialnym mieczem .
SERPENSORTIA - zaklęcie, które wyczarowuje węża z różdżki.
SILENCIO - zaklęcie uciszające, które odbiera głos temu, na kogo zostało rzucone.Działa 1 rundę.
SKURGE - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, może usunąć niebezpieczne substancje .
SPECIALIS REVELIO - zaklęcie sprawdzające czy dany przedmiot nie ma jakiś właściwości czarnomagicznych
TARANTALLEGRA - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca.
UROK POPLĄTANIA JĘZYKA - zaklęcie, przy pomocy którego podobno Gilderoy Lockhart wyleczył wieśniaka z Transylwanii. Ktoś trafiony tym czarem nie może wypowiedzieć nic przez 3 rundy.
VIPERA EVANESCA - zaklęcie użyte w filmie "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Rzucił je Snape na węża, z którego zostało tylko trochę pyłu .
WADDIWASI - wystrzeliwywuje w przeciwnika dowolnym przedmiotem na który wskażemy różdżką ( nie może to być coś zbyt dużego)
WINGARDIUM LEVIOSA - zaklęcie, na dźwięk którego latają różne przedmioty.
WSKAŻ MI - zaklęcie, które powoduje, że różdżka obraca się na północ .
ZAKLĘCIE BĄBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą. Użyli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego.
ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji .
ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia .
ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - zaklęcie odwrotne do ZAKLĘCIA PRZYWOŁUJĄCEGO; w HPiCO Neville niechcący (albo chcący) rzuca je na Flitwicka .
ZAKLĘCIE PROTEUSZA - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów. Jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania GD, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów. Zaklęcie i skutki jego działania są opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442 (.
Offline